Rivning av gammal skola…i Hishult

Mitt jobb är så spännande och varierande, ena dagen bygger vi vägar, sedan lägger vi avlopp och gör husgrunder….sedan river vi hus och andra byggnader.

Jag jobbar inte med maskiner utan jag sitter på kontoret och håller reda på ”gubbarna” som jobbar med det i verkligheten…men så ibland får jag följa med ut och kolla in. Då passar jag på att fotografera jobben så att vi kan använda dem till vår almanacka!

På ett jobb, där vi nu river en skola som byggdes på 60 talet, hittade jag en vägg som var fullklottrad. Det var spännade att se om det var något namn man kände igen från förr i tiden när man var i skolåldern, men jag hittade inte något…

Synd att man river så robusta byggnader 😦 , men det ska byggas en ny och bättre och då får eleverna en finare och fräschare skola i gengäld! 🙂

Klotter

Tegel från Trönninge

Gammal hängare med galge

Den första bilden passar in i Helene Allt som är vackerts fotoutmaning SKYLT. Fler bidrag ser du här: http://helenesblogadresseat.blogspot.se/2013/06/mandagstema-87.html

~ av chralex på 2013/06/11.

4 svar to “Rivning av gammal skola…i Hishult”

  1. Trist når gamle bygg må gi tapt ja.. Bra bidrag 🙂

  2. Och inte var skolan så dålig heller. Tramsigt att inte bygga ny gympahall också, om nåt är dåligt är det den!

Kommentera

 
