Symbol

Det finns så mycket symbolik i världen och massor av olika tolkningar. En människas position, ett mönster på marken, grenar som formar ett tecken. Någon som ritat, någon som staplat och någon som format.

Jag gillar boken Da Vinci coden, där finns det mycket symbolik. En mycket spännande bok, och filmen var oxå bra, tycker jag! :-). Denna bild tog jag på Paul när vi var vid Ale Stenar, längst söderut i vårt vackra land!

 

Symbolik?

Här är en ritad symbol, som jag fann på stranden i Mellbystrand!

Glad gubbe!

Detta kryss fann jag vid mynningen Smedjeån – Havet Skummeslövsstrand.

Kryss i vassen!

Alla dessa bilder är mitt bidrag i Helene Allt som är vackerts tema: Symbol.

Fler bidrag kan du se här: http://helenesblogadresseat.blogspot.se/2013/03/mandagstema-75.html

 

~ av chralex på 2013/03/05.

11 svar to “Symbol”

  1. Tre bilder herlige med symboler 🙂

  2. Kul gubbe i sanden. Han ser glad ut 🙂

  3. Det var fine symbol alle tre.
    Flotte bilde.
    Takk for besøk hos meg.
    Ta deg ein tur til vest-Noreg, her er mykje fint å sjå 🙂

    Anne-Mari

  4. Symbolet på livsglede kan en si \, særlig om det første bildet! vakkert! -Margit-

  5. wow! wonderful pics! thanx for stopping by 🙂

  6. Likte sandsymbolet best, tror jeg .)
    God kveld 🙂

    http://www.starbear.no/mormor/2013/03/10/hjemlige-symboler/

Kommentera

 
