Lagans mynning i vinterskrud

När allt känns som mest hopplöst så är den bästa medicinen att gå ut!

Jag har en favoritplats hemomkring och det är Lagans mynning, ”Lagaoset” i Laholms Kommun. Dit åker jag ofta och strosar på stranden och man är nästan helt ensam där denna årstid.

En dag i förra veckan togs bilen ut vid lunchtid till Lagaoset för att se om det har lagt sig någon is. Det var soligt och vackert väder och nästan ingen vind alls. Det låg lite is vid kanten och som vanligt landar jag platt på magen för att komma ner i samma nivå som motiven jag hittade.

Där låg jag och riktade kameran runt och knäppte av en o annan bild ( = några 50 tal ! ) och då fick jag syn på en fågel………… en vacker isfågel som kollar in mig och nästan är på väg att lyfta. Så vacker han är! 🙂

Isfågel vid Lagans mynning

Vilka av dessa tre bilder ser bäst ut? Eller så är ingen bra! Ett experiment! 🙂

_MG_1199

Vit is?

_MG_1195

Igår körde jag ut till oset igen och strosade runt en stund. Nu ligger det mycket is och jag kunde gå rakt ut i havet säkert över 100 meter. Så häftigt! Undrar hur djupt det är där jag var som allra längst ute!  🙂

Is vid Lagans mynning - håller den?

Isig Laholmsbukt!

Lite grann från ovan!

Dessa bilder passar in på Helene Alt som är vakkerts tema ”Kall årstid”

Se fler bidrag här: http://helenesblogadresseat.blogspot.se/2013/02/mandagstema-74.html

Vinterväder

~ av chralex på 2013/02/04.

4 svar to “Lagans mynning i vinterskrud”

  1. Häftig fågel 🙂 Kallt ser det ut också! Fattade inte riktigt frågan, men översta om de menar de tre…

  2. Så mycket vinter det är hos dig! Om de tre bilderna, så skulle jag säga att alla är bra! Sedan är det upp till dig att bestämma vad du vill visa. Mest likt verkligheten är förmodligen den i mitten, den nedersta visar detaljer väldigt bra och i den översta har du fångat solen så fint.

    • Ja, nu blev det riktigt vinter igen, inatt har det kommit nästan en decimeter snö! Och det är kramsnö så vi kan ha snöbollskrig idag! 🙂 Tack för kommentarerna om mina tre bilder, vet inte riktigt vilken jag själv tycker! 🙂

Kommentera

 
