Floalt Mc´s Mopperace i Pershult

Hela hösten har det regnat och ruskat rejält. Det gjorde att moppebanan i Pershult blev riktigt kladdig och våt. Den 3 november var det mopperace och många lag hade anmält sig. Det mekades och förbereddes för en riktigt gyttjebrottningsmatch! 🙂 De första två varven måste en tjej köra, sedan får de hårda grabbarna ta vid men om tjejen vill fortsätta köra så går det också bra!

Nu gäller det att köra så många varv som möjligt på 100 minuter. Det är fritt fram att trimma mopparna så mycket det går men man måste behålla 50 kubikaren.

Vått och kladdigt med krånglande och rykande moppar, många vurpor men GLADA miner och härligt humör!

Vill ni se fler bilder på racet så gå in på FLOALT MC´s hemsida. Floalt mc
Här finns många roliga bilder under åren som klubben har funnits. Den bildades 1988 och har hunnit med att anordna mer än tjugo träffar som vi kallar LAGARALLYT.

Floalt mc mopperace

Action på moppebanan

Ögonkontakt på Pershultabanan

Vill ni veta hur resultatet blev så får ni kolla på hemsidan!
Med dessa bilder bidrag jag i Fototrissen som denna gång handlar om Sport,Fritid o Lek.
http://fototriss.blogspot.se/2012/12/fototriss-del-202-sport-fritid-och-lek.html

~ av chralex på 2012/12/16.

12 svar to “Floalt Mc´s Mopperace i Pershult”

  1. Härlig och fartfylld sportig triss med snygga bilder!
    Ha de gott!

  2. Snygga actionbilder på en inte helt lättfotograferad sport (kan jag tänka mig).

  3. Snyggt tolkat på trissen! Dock minns jag inte alls hösten som regnig! Fast regn brukar aldrig finnas hos mig (kan bero på att jag älskar regn!)

    Ha en skön vecka!

  4. Verkligen fartfyllda och absolut sportiga bilder.
    Gillar mittenbilden allra bäst.Spännande oskärpa som höjer känslan!
    Ha det gott!

  5. Det verkar vara en sport med öppna sinnen. Speciellt att man får trimma motorn hur man vill. 🙂 Fin triss.

  6. Häftiga bilder! Verkligen en sport, bara att fotografera sporten!

Lämna en kommentar