Junibröllop!

Det var alldeles vad det kan regna………………..skur på skur, pöl på pöl! Är nu sommaren slut? Nä, det är den ju inte, det kommer mer vackert väder! 🙂

Det har varit en händelserik sommar med blandad ledighet och blandat väder och många upplevelser.

Jag har varit ”bröllopsfotograf” ! Det var spännande, mycket nervöst och pirrigt. Min brorsdotter frågade mig tidigt om jag ville vara med hela dagen och föreviga deras bröllop. Och så klart ville jag det! Så många tidningar och bröllopsfotografier jag har läst och tittat på. Veckan före bröllopet fick jag nästan ångest. Tänk om det inte blir bra, tänk om alla fotografierna blir fiasko!

Men så kom dagen i juni och klockan nio på morgonen var det dags för champagnefrukost och jordgubbar. Systern är hårfrisörska så hon kom hem till dem och fixade. Jag tog en massa bilder. Vid lunchtid rusade jag hem och gjorde mig själv ”fin” i min aprikosa klänning och jeansjacka! 

Jag fick följa med till den ”riktiga” fotografen där det blev fotografering av hela gänget med tärnor, bestmen och näbbar. Det blev i Gamleby och det är så vacker där i de sirliga gränderna och små pittoreska trädgårdarna. Jag fotograferade i bakgrunden.

När det blev dags för inomhusfotografering rusade jag i väg till kyrkan och mötte upp alla bröllopsgästerna och tog foton på dem i porten innan de gick in.

När alla hade kommit så kom brudparet till kyrkan. Det fixades och kläderna rättades till och kjolarna sattes på! Det sista som bruden gjorde innan att gå in i kyrkan var att lägga ett hjärta i betong som hon själv gjutit på mors grav (hennes farmor). Då blev det för mycket för mig och tårarna kom! Jag som hade klarat mig från tårar innan som är så sentimental!

Vigselakten var så vacker som det är och bör, med undantag av utgångsmusiken! Det var Monikers låt Oh My God! som spelades på en cdspelare. Det var överraskande och roligt! 😀  De åkte med en mörkblå Volvo PV till bygdegården och där fick vi champagne och chokladöverdragna jordgubbar innan vi gick in och fick mat.

Det var en riktigt härligt bröllop med liveband som spelade rocknroll hela kvällen och halva natten.

Ett sånt vackert, härligt och roligt bröllop som man sent kommer att glömma! 🙂

Samtidigt är detta ett bidrag till Helene Allt som är vakkerts tema Porträtt.

Fler bidrag kan du se här: http://helenesblogadresseat.blogspot.se/2012/08/mandagstema-52-jubileum-vr-med-i.html

 

~ av chralex på 2012/08/07.

8 svar to “Junibröllop!”

  1. Nydelikt bilde..

    Ha en fin onsdag…

    Britt

  2. Du løste opgaven til UG, flot klaret, og du må have været mægtig træt efter så mange timer i ilden 😀

    Jeg håber, din onsdag er god, og takker for din kommentar til Mandagstema!

    • Tack, ja det var lite jobbigt emellan varven när jag skulle försöka hinna med allt. Det fick bli som det blev och de var så glada över bilderna så jag lyckades nog ganska bra! Ha de så bra resten av veckan! 🙂

  3. Fina bilder allihop!

  4. Den första bilden tycker jag mycket om. Det är ett annorlunda och vackert bröllopsfoto.

    • Tack 🙂 Vad roligt att du gillade den! Den bilden är den som jag själv gillar allra mest av alla kort (och det var många! ) som jag tog! 🙂

Kommentera

 
