Småkryp och andra läskiga saker!

Tycker inte om småkryp, de är så läskiga…………….fästingar som kan ge sjukdomar, myggbett som kliar och åttabeningar som kan skrämma slag på en närsomhelst och hursomhelst!

Lustigt tycker ni då, får hon, den tokan, är ju alltid ute i naturen och fotar!

Ja, jag vet, jag älskar naturen och vill vara där hela tiden. 🙂

Men så på något konstigt sätt så fascineras jag av dessa småkryp, det är kul att  fotografera dem, så länge de finns framför kameran, men absolut inte på mig, för då springer jag iväg som en vettvilling!

Någon som vet vad detta är för en gynnare? Han kom fram och ville vara med på vår picnic ute vid Lagans mynning i Laholmsbukten.

Denna blåsvarta kompisen kom spatserande på en stig i mittlandsskogen ute på Öland, men det vet jag inte heller vad det är för en sorts bagge!

Men denna figur vet jag vad det är för en! En trollslända! 😀

Dessa tre bilder är mitt bidrag till Fototrissen! Se fler bidrag här:

 http://fototriss.blogspot.se/2012/06/fototriss-del-183-smakryp.html

~ av chralex på 2012/06/28.

6 svar to “Småkryp och andra läskiga saker!”

  1. Ja småkryp i all ära…jag har faktiskt börjat att uppskatta dem mer och mer i takt med att jag har börjat med lite macrofotografering. Kommer man inpå dem så är de faktiskt ganska vackra…ja…fastän de kan vara grymt irriterande.

    Vh

  2. Vilken superfin triss med härliga bilder!
    Kan tyvärr inte hjälpa till med namn på de två baggarna…
    Ha en fin söndag!

  3. WOW, her inne var det mye flott å se! Spennende!
    Ha en flott dag!

Kommentera

 
