Fyra kanter…

Jag gav mig ut i lilla staden Laholm och letade efter fyra kanter. De finns överallt och är väldigt olika. Tänk att det finns så mycket motiv som man inte lägger märke till om inte man får en uppmaning att titta! Fantastiskt! Nu letar jag fyrkanter till en fotoutmaning i triss!  Nu finns det så många fyrkanter att jag inte hittade lämpligt motiv på nästan en hel timme och hela stadens centrum.

Det finns en vägg på en byggnad nere vid Lagan som snart ska rivas som jag gillar mycket. Byggnaden är gammal och risig men väldigt vacker. Här vill jag fotografera min dotter och svärson innan huset är borta, jag får se till att de kommer och poserar för mig.

Så här blir min fototriss

Risig och rivningshotat

 

Jag promenerade vidare och kom fram till Kraftstationen vid Lagabron. Förr i tiden lade man ner mycket mer energi, tid och pengar på arkitektur än vad man gör idag. Det ser ut som en grekisk byggnad som alstar elektricitet till staden. Genom fönstren strålade en vacker sol som var på väg ner.

Genom smutsiga fönster

Efter kraftstationen går en vandringsled som heter Hälsans stig. Den går genom snår, spänger och beteshagar innan det vänder tillbaka mot Trädgårdsstaden och Glänninge sjö, därefter genom Stadsparken och ned till Laholms centrum. En vacker runda på 6 km. På stigen finns en tillplattad ratad tändsticksask med Solpojken på. Det blir sista bilden i trissen.

Nedtrampad och tillplattad

 

Fler bidrag hittar du här: http://fototriss.blogspot.se/2012/04/fototriss-del-174-fyrkantig-tavling.html

Har man tur att bli utvald så kan man vinna presentkort från Coolstuff. http://www.coolstuff.se/Presenter

 

~ av chralex på 2012/04/17.

4 svar to “Fyra kanter…”

  1. Aha, nu fattar jag vad du snackat om 😉

  2. Fin triss, og jeg likte spesielt godt de to øverste bildene dine!
    🙂

Kommentera

 
