I fokus?

Denna lilla figur har jag någon konstig hatkärlek till. Tycker att spindlar är hemska, det kryper i hela kroppen när jag ser en spindel, ialla fall när den är STOR!  Och då menar jag enorma spindlar…..minst 1 cm stora och större!!! :-O…Men så kan jag inte låta bli att titta på dem och fotografera dem, så länge jag har något framför ansiktet som gömmer mig! Men hoppar de på mig så kastar jag allt som jag har i handen och skriker och springer! Usch usch.

Denna spindel fanns nere i en ”grotta” som kallas Midsommargrottan. Den ligger i Laholms Kommun och i denna grotta finns en geocache (skattgömma) någonstans gömd. Men trots att vi har varit här och letat fyra gånger så kan vi inte hitta denna. Men i höstas så fanns sådana här spindlar med kokonger. Kan ni tänka er hur många spindlar det finns till sommaren!!!!! Uuuuuusch, dit ner kommer jag aldrig att klättra fler gånger!!!!

Detta är mitt bidrag till temat Fokus, hos Helene Alt som är vakkert!!!

Fler bidrag hittar du här: http://helenesblogadresseat.blogspot.se/2012/04/mandagstema-36.html

~ av chralex på 2012/04/16.

15 svar to “I fokus?”

  1. Är lika kluven som du till spindlar. Gillar dem inte men visst är de spännande djur som gör sig på bild. Snyggt fångad och ser inte jättestor ut 😉

    • Tack, men den var stor! Säkert 3-4 centimeter, har inte sett såna förut, kan det vara Svarta Änkan!! Brrrrr, så hemsk! 😉

  2. Men en del är jättefina! Fin bild!

  3. Tänk ormar är jag inte ett dugg rädd för men spindlar är obehagliga…skulle en sådan hamna på min arm då fäktar jag och skriker
    ;-))

    undrar hur många småspindlar det finns i den där kokongen…säget ett par hundra!

    • Jag är inte heller så rädd för ormar men spindlar är läbbiga! Och jag vill nog inte veta hur många de är! Hemska tanke!! 🙂

  4. Fantastisk bild. Jag förstår din fobi, jag har en när det gäller ormar. Men jag hoppas att om du får nån på dig nån gång och börjar springa…släpp inte kameran! 😉

  5. Visst har man hat/kärlek till dom. Som tur är så är det ju sällan dom ser oss människor som föda. 🙂

  6. Så kjempeflott bilde av dagens tema! Ønsker deg en kjempefin mandagskveld, og ei kjempefin og god uke! 🙂

  7. 🙂 Har inga problem med spindlar alls, älskar fågelspindlar med deras håriga ben. MEN – kokonger, just det konkonger grrrrrrrrr. Så din utmärkt fokuserade kokong (har faktiskt aldrig sett en sådan) gör att jag lägger benen på ryggen;-)

    PS. Jag blir totalt hysteriskt vid åsynen av småkryp och kackerlackor också;- DS

    • Bara tanken på hur många såna det finns inne i den kokonger gör att jag ryser! Insekter är inte mysigt alls! Jo fjärilar och nyckelpigor är vackra! 🙂

  8. Vill nog ha spindlar på lite avstånd – kanske göra som du ta fram kameran och ha som ”sköld”..
    Du har fångat bilden bra.

Kommentera

 
