I all sin enkelhet….

är temat hos Helene Allt som är vakkert!

Jag sitter och tittar på mina bilder och funderar på vad som är enkelhet……

Är enkelhet när man bjuder hem någon till sig utan att man har planerat detta i flera veckor och att man inte har städat och bakat och fejat, utan bara bjuder på en pizza som man själv bakat med tillbehör som fanns i kylskåpet?

Är det om man köper ett klädesplagg som är enfärgat och sytt utan krås och spetsar?

Är det om man går ut utan att ha sminkat sig eller kammat håret?

Eller en bild på tex. ett djur, människa eller blomma och att det inte finns något mer på bilden?

Svårt att definiera……jag hittade en bild som är i enkelhet, tycker jag och där jag som sagt fortfarande är lat och inte har plockat undan inför vintern!! 🙂

Nu har jag varit ute på flera underbara vinterpromenader utan kamera. Har hittat många motiv där ute, jag har till och med drömt om att jag har fotograferat jättefina bilder överallt. Mitt i alltihop så drömde jag att jag var en aktionfotograf som fotade ubåtar och undervatten. Undrar om det beror på att jag kollade bion Mission Impossible och Frozen Planet….:-) 

Se fler bidrag här: http://helenesblogadresseat.blogspot.com/2012/02/mandagstema-26.html

~ av chralex på 2012/02/06.

26 svar to “I all sin enkelhet….”

  1. Gillar din tolkning och din text! själv tycker jag att det enkla är oftast det bästa 🙂

  2. Ja, det var enkelt, men fint! Och så enkelt det hade varit att plockat in den innan vintern 😉 Men då hade du missat denna bilden!

  3. Flott bilde, skikkelig typisk landsliv faktisk 😉

  4. Ååå,- dette synes jeg er dødslekkert! Perfekt fokus og nydelige toner i den flotte duse bakgrunnen!

  5. Kreativt – enkelt – fint!
    🙂 Dorthe

  6. Kul med knasiga drömmar!
    Mina klädnypor hänger kvar så fint där ute…
    Fint bild du fick till!

  7. Tänk att även klädnypor blir vackra! Jättefint

    • Ja, frost kan göra underverk med annars så opretentiösa saker! Jag har bytt ut alla mina plastnypor till trä, de är så mycket vackrare! 🙂

  8. En mycket trevlig tolkning av temat.

  9. vakkert!!

  10. Det var et kjempekreativt bilde! Ønsker deg en kjempefin tirsdag, og fortsatt en kjempefin uke!:)

  11. Stilikt bilde…

    Ha en fin uke…

  12. En klesklype, frostet og fin, i all enkelhet. 🙂
    Ha en fin kveld. 🙂

  13. Det enkla är det svåra.
    Oftast är det många gånger bättre och godare. 🙂

Kommentera

 
