Kontraster……..

är temat hos Helene Allt som är vakkert!

http://helenesblogadresseat.blogspot.com/2012/01/mandagstema-22.html

Jag längtar så alldeles otroligt mycket till våren. Denna vinter här i södra Sverige är inte så trevlig just nu. Mörkt och dystert med massor av vind och regn. Visserligen kan det vara mysigt att krypa upp i soffan och tända ljus och dricka varm choklad, men som det är nu så har jag varit krasslig i flera månader och min förkylning vill inte bryta ut ordentligt.  Jag har inte kunnat träna på en hel månad men ikväll ska jag försöka att gå på Zumba som är så jätteroligt och fnissig träning.  Får hoppas att förkylningen släpper taget nu när jag ska träna!

Mina kontrastbilder (! )  ja, det får bli flera stycken!  En vacker plats här i Laholms kommun är Karsefors. En kraftstation som är byggd i ån Lagan. En gång om året i augusti öppnas luckorna i den gamla kraftstationen och där får man verkligen se kraft! 🙂

Sedan bilder från förra vintern (!) Ja, då hade vi vinter ordentligt. Mycket snö och mycket kallt i nästan 5 månader och strålande solsken och det var skönt att vara ute utan att bli blöt! 🙂

Jag önskar er alla ett Gott Nytt År och nya härliga och trevliga fotostunder!

 

Fallet öppnas första söndagen i augusti varje år. Många människor kommer och tittar på en timmes vattenskådespel.

En vacker februaridag med solsken och frostig luft!

En isigt kall vinterkväll i februari, dagen för bilden ovan!

 

~ av chralex på 2012/01/09.

12 svar to “Kontraster……..”

  1. Kontrastene blir store, når man sammenfatter det slik som du.
    Ha en fin kveld 🙂

  2. Jag tror inte jag ska lämna något bidrag, jag vill att kontrasterna ska vara i samma bild och då har jag bara bilder jag använt innan, så det känns inte så kul 😉
    Dina bilder är fina!

    • Det var svårt att hitta en bild med allt på, jag tyckte att detta var kontraster på en plats! Ibland är det bra att få kunna använda flera bilder för att skildra ett tema! 🙂

  3. Fast nu la jag upp ändå…

  4. Ja, det ska bli så skönt när våren kommer efter en höst som aldrig verkar ta slut.

  5. Meget smukke billeder.. 🙂

  6. Flotte bilder 🙂

    • Tack! Det är en plats man gärna åker till flera gånger om året, till sommaren blir det nog en cykeltur dit med fikakorg! 😀

Kommentera

 
