Ordlös Onsdags tema: Tidens Tecken!

Mitt bidrag till Ordlös Onsdag: Tidens tecken!

 

Fler bidrag hittar du på denna länk!  : http://zerowordsphoto.wordpress.com/

~ av chralex på 2011/10/05.

8 svar to “Ordlös Onsdags tema: Tidens Tecken!”

  1. Är det snö jag ser? Fint foto!

  2. Snö känns tidigt. Tändstickorna var ju en bra innovation, som till stor del håller än. Ha dé!

    • Håller med, snö är för tidigt! Förra årets bild!! :-D. Tyckte den passade in i temat, lite nöt, gammalmodig men ännu behövd!!! Ha de så bra! 🙂

  3. SNYGGT fotograferat/redigerat! Ser spökligt och övergivet ut, lite mystiskt…
    Min fantasi undrar om någon har försvunnit, är det ”skallgång” och i skenet från ficklampan så hittar man ett spår… Är det för sent? Lever han/hon? 😉

    • Tack! 🙂 Jag tyckte nästan precis som du när jag upptäckte den tillplattade och tilltrampade asken. Ensam, kall och övergiven! Kände att jag ville hitta en tändsticka och tända den och värma pojken!

  4. Ja, tändsticksaskar ser vi inte så ofta även om de ofta är mycket bra att ha. Har själv ett litet lager i stugan, men nu är det så mycket annat än den fina solstickepojken.

    Härlig bild och genom redigeringen till svartvitt har den blivit precis så där ”gammal” som den är för många.

    • Tack! Jag har alltid med mig tändstickor i bilen. Ibland när man stannar till vid kyrkogården och hälsar på mor och andra släktingar o bekanta så kan de vara bra att ha när man vill tända ett ljus. Men jag har solstickepojken för det mesta!! Det är nostalgi! Trevlig helg! 🙂

Kommentera

 
