Barndomsminne………..

är temat hos Helene – Allt som är vackert! (fler bidrag finns på denna länk: http://helenesblogadresseat.blogspot.com/2011/10/mandagstema-uke-40.html )

Mitt barndomsminne är ……

Jag växte upp på en bondgård och fick från tidig ålder hjälpa till med allt på gården. Mitt arbete var att dagligen ta hand om äggplockningen och rengörningen av dem. Vi hade 3000 höns. Varje dag efter jag kom hem efter skolan så var detta mitt jobb. Sen på somrarna fick man hjälpa till med att bärga hö. Det gillar jag fortfarande och varje sommar hjälper jag min bror med att lava ut höbalar uppe på stall-loftet. Det är så roligt och så skönt att få svettas ut ordentligt och jobba med kroppen!

Min bild föreställer en gammal trogen traktor som ännu finns kvar på gården som min bror äger idag! Uppflugen på traktorn sitter min brorson!

 

Om man studerar bilden lite noggrannt så ser man att det är två olika framhjul, undertill hänger startkablarna!  Men även om bilden är ny så kan man tro det är nån gång på 60-70talet, eller hur? 🙂

 

 

~ av chralex på 2011/10/03.

18 svar to “Barndomsminne………..”

  1. Snyggt med det korniga och svart/vita – det skapar en gammaldags känsla, vilket jag antar var precis det du ville.

    Ha det gott!

  2. Du kunne ha lurt meg.
    Flott med tekst og bilde.

    Ha en fin mandagskveld 🙂

  3. Sikke et fint gammelt billede, dejligt minde du har der. 🙂

    • Tack! Ja jag har många fina minnen från bondgården, alla barn skulle få växa upp på en bondgård tillsammans med sin familj som alltid finns i närheten! 🙂

  4. Härliga barndomsminnen och jättemysigt foto.

  5. Tror att traktorn njuter lika mycket som föraren på att vara ute en tur

  6. Hvor er du fin… på din gamle traktor 😉
    3000 høns! Det er garanteret næsten 3000 æg. Hver dag! Respekt!
    Men jeg kan fint følge dig, at du synes, at det fysiske landarbejde kännas godt – det kan jeg godt savne.

  7. Morrn.

    Gillar (din) gamla (röda) Volvotraktor….

    Ha de bra.

    Hasse A Norge

  8. Den där brorsonen känner jag allt igen 🙂

  9. Killen ser ”ny” ut, vet inte om det är frisyren? men hade jag tittat lite snabbt så hade jag LÄTT trott att det var en gammal bild!
    Snyggt!!!

    • Ja, det kan nog vara frisyren som gör att han ser ”ny” ut. Men i övrigt så smälter resten in! Ha en bra dag! 🙂

Kommentera

 
