Torsdagstema: I like #8

Det som jag gillar just nu är att vara ute i skogen och promenera, fotografera och plocka svamp o mossa!

I söndags var jag med min far uppe i skogen och letade trattkantareller! Far sa att det var inte lönt att ta med korgen för han och min farbror hade varit däruppe en dag tidigare och rensat! Åh ja, det tror jag inte, ni vet inte om min och mors platser så jag tar nog allt korgen med ändå! 😉

Vi for upp dit och stannade vid den första vändningsplatsen och promenerade ungefär 20 meter när första högen av trattkantareller visade sig! Sedan gick vi in en liten bit till och där var ett helt fält till. Efteråt tittade vi på dammen och ån och så gick vi tillbaka mot bilen. Strax innan bilen gick vi in till en grandunge där far brukar sitta och vänta på vildsvinen. Där fanns det också massor med trattisar! 

Jaha, sa far, det var ju tur att du visade mig dessa platser för jag trodde vi hade plockat alla!!!  🙂 ……ibland är det bra att ha dottern med! 😉 😀

Se så otroligt stora de är i år! Och kunde fylla flera korgar om vi hade haft fler med! 😀

~ av chralex på 2011/09/29.

12 svar to “Torsdagstema: I like #8”

  1. Ja så kan det vara. Vad roligt att du har din far kvar. Var rädd om stunderna och ta tillvara dem som du gjort ofta. Jag saknar min. Tänk jag tycker de ser äckliga ut och ändå är de så goda. Jag hade turen att få en hel låda med torkade trattkantareller. Fina bilder bjuder du på och en fin helg önskar jag dig.

    • Tack! Ja, visst är det skönt att han finns kvar ännu och orkar vara med ute! Jag miste min mor för snart 7 år sedan och det känns fortfarande när man går upp i skogen och ska leta svamp! Det var alltid hon o jag som gjorde det tillsammans! Så därför är det roligt att far orkar! Jag är inte själv så förtjust i dessa kantareller, gillar mest de gula! Men det är ju så roligt att plocka när man hittar massor! Jag ger bort de mesta!
      Ha en underbar helg du med! Kramar! 🙂

  2. Ja jag gillar också din bildserie. Vilken lycka för din far att han hade dottern med sig som kunde visa var de fanns.

    Jättefina bilder.

    • Tack! Det hoppas jag att han tyckte också! 😉 Men det tror jag för han fick visa alla sina projekt och gick på som en 25 åring fast att han är 81 år gammal! 😀 Trevlig helg!

  3. Avslöjade du verkligen stället för honom 😉

    • Jag blev ju tvungen för han var ju med mig och jag ville plocka svamp! ;-). Men han känner ju sin skog utan och innan! Kram!

  4. Jättefina bilder på far din. Håller med om att det är svårt att se han som en snart 81-åring. Pappa blev 80 i går och ska hjälpa mig att snickra idag. Undrar var Göte o Ove hittade ungdomens källa 😉 . De är ju piggare än en annan trots att man bara är hälften så gammal.
    Ha en trevlig dag!

    • Tack! Ja, det kan man undra! Men som du håller på med allt hemomkring dig så måste man väl säga att du är pigg! ! 🙂
      Vad roligt att Ove kommer och snickrar, hur går det för er? Ha en trevlig helg!

      • Här har det snickrats från 9 till 16 utan paus. Har reglat upp en hel vägg, satt upp dörr, fasadpanel m.m. Skönt att äntligen få sätta sig ner. Ha en trevlig helg.

      • Vad flitiga ni har varit! 🙂 Nu är du värd en fredagsvila! Trevlig helg du med!

  5. Vilka mysiga bilder. Trevligt att ha pappa med…

Kommentera

 
