Måndag efter en ”hjuvlig” helg!

Jag har haft en underbar helg!

Min svägerska ville för en tid sen att jag skulle följa med mc-klubben på en Hemlig Helg!
Ja, det kan jag väl, nu när jag har blivit singel så kan jag ju göra vad jag vill! Det var riktigt roligt!
Först träffades vi på mc-klubben för att gemensamt åka till den hemliga orten. Min svägerska erbjöd mig att åka med i hennes cabriolet och bara det är jätteroligt! Vi var 26 personer som körde tillsammans, 11 motorcyklar och 4 bilar. Det bar i väg österut och min svägerska var den som skulle visa vägen. I höjd med Kristianstad slutade gps:en att fungera så jag fick fixa den och samtidigt fick jag reda på vart vi skulle.
Jag har varit där förut men det var ganska längesen så det var nykommet. Vi hamnade i Degeberga.

En del av oss sov i tält och en del i stuga. Vi riggade upp oss och satte oss under en presenning för det regnade och blåste. Där satt vi under och pratade och skrattade ända fram till kl 2 på natten.
Dagen efter åt vi frukost, sedan skulle vi ut och gå. Vi kom till en bäck med en naturstig som ledde oss fram till Skånes högsta vattenfall ” Forsakar ” Det var inte så väldigt högt men otroligt vackert. Såklart ska ju en annan som tror man är en bergsget upp och klättra så nära det går. Jag trillade inte i men det var nog en del som ville det! 😉


Visserligen blev jag nödd att ta av mig skorna och vada över bäcken för jag måste ju leta upp en skattgömma på andra sidan. Att komma över var inga problem men tillbaka var stört omöjligt!
Efter vi hade fått lite lunch i magen skulle vi ut och köra vackra vägar ner till Tomelilla.

 Där besökte vi Hasse o Tages museum, det var ett pyttelitet hus på 15 m² så det tog inte så lång tid därinne. Då hann vi med att ta en öl på den lokala ”skottiska” (tror jag för det hängde bilder på Henke Larsson o Celtic) puben. Jättemysigt!
Efter ett tag körde vi tillbaka till Degeberga och åt en härligt middag på Hembygdsgården. Sedan satt vi ute och pratade och skrattade till sent på natten.
På söndagen gick min bror och jag ut och letade skattgömmor i en timma innan frukosten. Strax efter lunch drog alla sig hemåt och vi var några som körde tillsammans lite vackra småvägar fram till Skäralid och där åt vi sen lunch och gick en promenad i området.

 Innan vi körde hem åkte vi upp en runda till Kopparhatten och njöt av utsikten över dalen. Detta var en härlig helg med mycket mat, prat och skratt. Tack alla som förgyllde min helg, ni är bara helt underbara! 🙂

Klicka på miniatyrerna så blir de stora!

~ av chralex på 2011/08/22.

2 svar to “Måndag efter en ”hjuvlig” helg!”

  1. Vilka underbara bilder. Tack för en jätte trevlig helg. Christina

Kommentera

 
