Mitt i månaden!

Nu har halva månaden gått och min förestående semestervecka närmar sig för varje dag. Det är skönt för nu längtar jag tills dess! Då blir det dags för fjällvandring!

Nu har flera i min närhet börjat med  geocaching. Det är jättekul att de också vill hänga med ut! Snart kan vi anordna egen cachingevent! 😀

I fredagskväll tog jag och min kompis Paul en cacherunda neråt Ängelholm. Utmed vägen ner mot Margeretetorp stannade vi till på några ställen och letade upp flera gömmor. Bäcken som rinner vid sidan om vägen är väldigt vacker och flera gamla stenvalvsbroar visar upp sig i sin gamla forntida prakt! 🙂 Ifrån ena bron, som var helt överväxt med buskage och andra konstiga växter,  hängde denna smultronreva ner mot vattnet!

Eftersom vi började redan efter jobbet med att leta så hann vi inte att äta innan. Vi stannade till vid Pizzeria Valhall utanför Ängelholm och köpte en pizza. Den tog vi med oss till Skepparkroken. Där ska det finnas en skattgömma vid en stor sten som kallas Porsastenen.

Den har visst en jättinna kastat dit utifrån Kullaberg, för att hon gillade inte att höra kyrkklockorna i Barkåkra. Men hon missade och stenen landade ute vid havet istället. Där satte vi oss och åt vår pizza. En otroligt vacker solnedgång visade upp sig, vi satt där minst en timme och bara tittade och njöt. En massa bilder togs det också förstås! 😉

Efteråt letade vi upp några skatter till och fick ge upp för att det blev för mörkt!  Månen lyste visserligen för oss men det gick till sist inte att hitta fler. Vi hittade 13 gömmor! 😀

~ av chralex på 2011/08/17.

2 svar to “Mitt i månaden!”

  1. Underbar solnedgång…

Kommentera

 
