Primitivt

Idag tänkte jag vara med på måndagstema. Detta skall visa något som är primitivt.:-)

Jag letade bland mina bilder och så hittade jag denna bild som var en av de allra första bilderna jag tog med min nya kamera! Nu är det mer än två och ett halvt år sedan jag blev med ”stor” kamera. Vet faktiskt inte om jag har lärt mig att ta bättre bilder med denna kamera men roligt är det i alla fall.

När jag tittar lite mer på bilden måste jag medge att jag är ganska nöjd med den, fast den är centrerad! Vilket jag inte visste då att man inte ska göra! 😉

~ av chralex på 2011/08/15.

16 svar to “Primitivt”

  1. Jag tycker den är fin…

  2. Flott bidrag! fint foto!

    Trivelig at du er med i Mandagstema:o)

    Helene

  3. Tycker mig se att det är träekrar ? Fin bild tycker jag….

  4. Jag gillar också din bild. När jag gick fotokurs i somras så pratades det en hel del om att våga fota som man själv vill och ser. Att aldrig centrera och alltid tänka ”rätt” gör ju bilderna ganska förutsägbara och lika som alla andra.

    Gillar din bild även om jag inte precis längtar efter det där vita. =)

    • Jag håller med, det vita vill vi inte ha på länge än! Man är ju så olika på att fotografera och det är det som är tjusningen och så roligt att se hur vi tolkar tema så olika. Jätteroligt att få vara med här! 🙂

  5. Glömde fråga vart någonstans du ska åka till i norr?

    Kanske har du förstått att jag är född och uppvuxen i fjällvärlden och har gården kvar där som jag återvänder till ett par gånger per år. Bor och arbetar i Stockholm sedan 1968, men mitt hjärta klappar extra för fjällen.

    • Ja, jag har förstått att du är där ”uppe” i från. Jag är från södra Halland så jag är helt fascinerad av fjällen. Ifjol var jag för första gången i Norrland och blev väldigt förtjust. Då var vi vid Björkliden o Abisko knappt två dagar och sedan vandrade jag ensam från Nikkaloukta till Kebnekajses fjällstation på en och samma dag. Nu ska jag och två till åka till Björkliden och vara där i en vecka. Det ska bli så underbart härligt att få vandra däruppe. Varifrån är du?

  6. Er det tre i eikene på hjulet? Snygt

    • Ja det är trä i ekrarna. Ganska ”modernt” trähjul eller hur! 😀 Först trä sedan järn och även gummi. Härlig kombination!

  7. Flot.. og godt valg 🙂

  8. Från en amatör kommer frågan ”Varför ska man inte centrera?” /Malle

    • När jag gick fotokurser så sa ledarna jämt att man inte ska centrera för då blir bilderna statiska och tråkiga. Vet inte om det stämmer alltid men om man kollar många bilder så känns det statiskt om allt är i centrum. Men jag tycker inte att det är så alltid! Kramisar 🙂

Kommentera

 
