Juli och ett år äldre!

I fredags hade jag födelsedag!  På kvällen skulle mina släktingar komma och för första gången på många år skulle jag klara av allting själv. Det gick jättebra! Och så roligt vi hade det! Dagen efter var jag ganska trött. 😉

Det som är roligt är att jag har fått ha min älskade vovve Zac hos mig i flera dagar. 😀

Vi har varit ute och promenerat massor, jag har fotograferat och Zac har nosat överallt och kollat in andra jyckar! Vi har haft det så härligt! 🙂

I söndags var det dags för Zac att åka hem till husse. Vi åkte upp till vår favoritplats på Hallandsåsen och grillade kött och åt potatissallad. Utsikten är fantastisk där uppe. Dessutom lade jag ut en skattgömma. Jag har en hobby som heter Geocaching, som går ut på att leta skattgömmor som en del leksiga personer har gömt. Man letar upp dessa med hjälp av GPS koordinater. Detta är jätteroligt! Rekommenderas verkligen, för det passar hela familjen och dessutom lär man sig nya saker om nya platser som man vanligtvis aldrig hade besökt, eller vetat om.

När Zac o husse åkte blev det jättetomt! Tårarna flödade ett bra tag och jag tyckte allt blev jättetråkigt! Efter en bra stund tog jag mig i kragen och ruskade om mig. Satte mig vid datorn och letade cachegömmor. Hittade några intressanta uppe på Hallandsåsen, så jag ringde brorsan Thord och han hängde med ut. Vi var borta till halv12 på natten.

I måndags hälsade jag på min vännina Ezter uppe i Markaryd.  Vi åt frukost ihop och hade det jättemysigt!  Hon visade mig en promenadslinga som var jättevacker. Efter ett tag kände jag igen mig, för där hade vi varit och tagit bilder på fotokursen som vi gick för ett år sedan. Härlig natur utmed sjön. 

På hemvägen hittade jag några cachar. En vid Prästtorpsgranen. Du milde vilken gran så stor! Har aldrig sett en sån enorm en tidigare! Körde vidare till Älgsafarit och sedan upp till Högbron ovanför Timsfors. Man upptäcker många fina platser med geocaching!

Igår hämtade jag min brorsdotter Elin hemma hos min andra brorsdotter Linda med familj ute i Mellbystrand. Elin och jag ska hänga en dag tillsammans! Vi letade skattgömmor och fotograferade. Efter ett tag blev vi hungriga och då gjorde vi pannkakor och sen gick vi ut igen och hade det jättemysigt hela kvällen! 🙂

Hon övernattade och idag på morgonen fick jag väcka henne för hon är visst en liten sömntuta! 😉 Linda med familj hämtade henne på förmiddagen och sen for Thord o jag i väg och letade kantareller på vårt hemliga ställe. Tillsammans hittade vi nog 12 liter …..minst  😀

~ av chralex på 2011/07/13.

6 svar to “Juli och ett år äldre!”

  1. Hallå kusinen!
    Grattis, du e snart ifatt mig.
    Jag sluta fylla vid 28 🙂
    Det blev några fina bilder.
    Min kamera har lagt av för gott, det är inte lönt att reparera, så man får ta av sparade slantar 😦 (pust)
    För kamera måste man ju ha.
    Vi hörs.
    Kram Tedd

    • Nej men åh vad tråkigt! Vad hände med kameran? Den kan man verkligen inte leva utan! Vi som ska snart upp till Halmstad och ta en massa bilder på skepp!!!! Du måste skaffa ny fort!

  2. Ja, det kostar ca. 3000 att reparera så det e inte lönt tyckte de i affären.
    Men jag ska nog hinna att få en ny snart.
    Sen kommer nästa problem, man ska lära sig en ny kamera.
    Men det e ju bara skoj.

  3. Så,nu tror jag att jag har beställt den.
    Ska bara få det bekräftat.
    Det e dyrt men det får kosta, för kamera måste man ju ha.

  4. Det blev en nikon igen för att kunna använda mina objektiv.
    Jag köper den från Scandinavian photo.se
    D7000 heter den.
    Bara den inte e för avancerad för mig, men då får jag klart bara öva mer ju.

Kommentera

 
