Juli och ledighet

Äntligen har jag semester!

Det har jag verkligen längtat efter, bara vara ledig och göra vad man vill.

Igår var vi på strövområdet i Hasslöv…….igen…….ja, det är verkligen en favoritplats.  All växtlighet förändras i takt med dagarna. Nu är bokbladen djupt gröna och de gamla körsbärsträden dignar av bär.

Efter den sköna promenaden blev det loppis i Kornhult. Alltid lika kul och jag har alltid något med mig hem. Min kompis hetsade mig för jag köpte 6 svarta dekorationskulor för 10 kr. För hon fick minsann 11 stycken för 10 kr! Men så kom vi fram till ännu fler kulor och då sa han som sålde att du kan minsann få 12 för 10 kr! Och det kunde jag ju inte motstå. Så när jag kom hem så har jag 18 st dekorationskulor! Och vad ska jag ha dem till? 🙂  Jag får väl ge bort dem till vänner!

I dag tänkte jag gå upp kl 4….(! ? !) vad i allsindar tänker ni, vad ska hon upp så tidigt för på sin första semesterdag! Jo, jag tänkte att jag skulle gå ner till Lagan och se när de jättestora laxarna hoppar efter insekter. Men jag drog ner persiennerna igen och somnade om för det regnade ute.

Jag steg inte upp förrän kl 8. Och då läste jag tidningen länge, såg på tv och åt frukost två gånger. Kl 11 fick jag tummen ur och körde iväg på geocaching. Det blev Båstad, Sinarpsdalen och Axeltorpsravinen. Jag var ute i 6  timmar och hittade 5  cacher. Jag tyckte jag var duktig. Dessutom tog jag en massa bilder oxå. Vilken härlig dag! I Sinarpsdalen kom 3  stjärtmesar (snöbollspinglor) och tittade nyfiket på mig, de är så otroligt söta!

Jag gillar hur solen leker med växtlighet. Här är det en ormbunke som blir smekt av solstrålarna.

~ av chralex på 2011/07/04.

3 svar to “Juli och ledighet”

  1. Det var kul att ses igår! Jag vill iallafall inte ha några av de kulorna 🙂

  2. Kan man ha för många kulor?
    Alla loppisar jublar ju när du kommer på besök, då vet dom att det blir shopping. Visst är det underbart när man kan handla för kronor och inte hundralappar. Ha en bra semester. Kram

Kommentera

 
