Nytt liv i april

Sakta men säker börjar livet att återvända….

….försiktigt, trevande, avvaktande…ifall något konstigt kommer att ske….

men så sakteliga börjar allt att få ny lyster och livet börjar att spira. Detta händer nog för alla individer….människor, fåglar, blommor o djur.

Visst är våren så otroligt skön. Man blir alldeles hänförd av allt vackert. 🙂  All livsglädje som man ser i blombladen när vitsippan kisar upp mot solen. Härligt!

Trollstenar?       Ibland hittar man något i sin fantasi. Vem är det som sitter på stenarna och kikar mot mig? Är det någon från förr i tiden, är det en ny bekantskap? Vågar jag gå fram och hälsa, kommer någon att ta mig och dra ner mig i marken, eller kommer någon att göra mig glad och lycklig?

Mitt liv börjar att ta form, våren är en bra tid för förändring, sakta kommer livsglädjen tillbaka och det känns lite lättare dag för dag.

~ av chralex på 2011/04/11.

4 svar to “Nytt liv i april”

  1. Vad skönt! Välkommen tillbaka!

  2. Livet är ett mysterium, ibland är det svårt att leva och ibland lätt. Se på blomman som kämpar för att nå solljuset, när den når fram så fylls den av kraft.

Kommentera

 
