Karsefors

Fredagen den 19 februari var min far, mina syskon och jag med respektive och kollade på bio i Laholm. Vi såg Åsa-Nisse! Detta har inte tidigare någonsin skett att vi alla samlade har gått på bio tillsammans! Det var kul. Efter filmen var vi på Annabelle och åt plankstek. Det var oxå mysigt 🙂

På vägen till Laholm fick jag se en måne som inte var av denna världen. Den var så otroligt stor och knallgul som en ostbåge! Den var precis på väg upp och hängde ovanför hustaken i Laholm och var jättevacker. Då hade jag ju såklart inte kameran med mig 😦   På lördagskvällen efter vi varit hemma hos min far i Pershult och träffat min faster och kusin med familj så åkte jag i väg för att leta måne. Inte hittade jag den då inte, den ”Lyste med sin frånvaro” ! Jag körde runt och letade och letade och till sist så jag hamnade vid Karsefors. Det var kallt och jätteisigit och ganska mörkt. Denna gången hade jag tagit med stativ,  – fantastiskt! –  och även kommit ihåg alla detaljer till det. Här kommer en bild i mörkret.

Dagen därpå sken solen så underbart vackert och då körde jag till Karsefors igen! Här kommer fler bilder därifrån.

Jag fick syn på ett grässtrå som var alldeles tjock med is! När jag tog kort på den så såg jag inte att det liknade något helt annat! Vad tycker ni att det liknar? 😉

~ av chralex på 2011/03/29.

4 svar to “Karsefors”

  1. Det var ju ett tag sedan det kom nya kort. Visst är det fint med vintern bara solen lyser.
    Kan det vara The Burj al Arab i Dubai?

  2. Tror nog att det var just vad du såg, därför du fotade 😉

Kommentera

 
