Februariväder!

Idag är det jättegrått! Dimman ligger tät och det är svårt att ta några bilder. Planen var att jag skulle ut och göra lite bilder för jag har blivit med nytt objektiv. Min kusin köpte ett 70-300 objektiv till mig när han var i Italien på skidsemester förra veckan och igår kom han hem med det till mig. Så jag var jättesugen på fotosafari idag.

I onsdags blev jag riktigt lycklig! Så lycklig så att jag satt framför datorn och nästan grät av glädjetårar. Jag har kommit med i en tävling och får vara med i en utställning med en bild. Skånsk Naturfotofestival i Hässleholm den 18-19 mars. Att lilla jag har fått komma med, helt otroligt, wow så coooooolt! 😀 😀 😀

Jag vet faktiskt inte vilken bild som ska vara med.  Lite lustigt men jag har glömt vilka bilder jag skickade in, jag skickade in några stycken. Så är det när man är lite glömsk. 😉

Nu längtar jag verkligen efter våren. Letade upp några bilder som gör att man kan drömma sig bort lite och inte se dimman som skymmer solen därute.

Visst är det så att man nästan kan känna doften av dem?!  🙂

Sen drömde jag mig bort till Gotland. Där var jag och vandrade på Fårö för snart tre år sedan. Det var helt underbart!

~ av chralex på 2011/02/06.

4 svar to “Februariväder!”

  1. Grattis till tävlingen! Hade varit roligt att skicka in en bild men jag hittar aldrig sådant 😉
    Menar du att det är TRE år sen du var på Gotland?
    Jaa, igår var himlen så där blå! Men det stormade ju…

    • Tack så jättemycket! 😀 Du kan söka på Google, fototävlingar, det var nog så jag hittade denna tävling strax före jul. Har inte kollat nu på sistone. Man kan inte fatta att tiden går så fort, fast just nu känns det som länge sedan jag var där, dit vill jag åka igen. Har du varit där? Annars rekommenderar jag det verkligen, men du är ju förvisso på en av Sveriges vackraste platser hela sommaren 🙂 Idag är det fint ute, i alla fall när man kollar ut genom fönstret. Kram.

  2. Jag längtar oxå till våren. Det är så mycket som ska göras ute, och det är så mycket enklare när man hör fågelsång

    • Javisst är allt så mycket mysigare med fågelsång och ljummet väder. Det är så mycket man vill göra då! 😉
      Fotografera, fika, påta i trädgården…………

Kommentera

 
