Utflykt till Sinarpsdalen

Det var så härligt väder i lördags så jag tog bilen och gjorde en utflykt. Jag var riktigt sugen på att köra till Kattvik och se om det fanns några fina stenar som vattnet plaskade på.

Styrde färden söderut och när jag kom vid Vrångarp så var hela åkern full av kanadagäss och svanar. Vilka mäktiga fåglar och vilken kraft de måste ta i med för att kunna lyfta. 🙂

Sen körde jag upp på åsen vid Finsbo och tittade ut över Laholmsbukten och Laholmsslätten. Vad det är vackert i vår trakt!  😀 Efter det körde jag mot Nöttebacka och såg ut över Sinarpsdalen.

Efter jag korsat  Nötte Backa körde jag in i Sinarpsdalen och fick nästan med en gång syn på en ormvråk som satt i ett träd vid vägen. Detta foto tog jag genom vindrutan, lite darrigt men ändå kul!

Det är ganska häftigt att få komma så nära en rovfågel. 😀   Alldeles i närheten så jag detta mysiga träd ner mot dalen.

Detta träd måste jag bara besöka i vår. Undrar om det är ett hagtornsträd? Jag gillar när vintern är stilla och oblaskig. Idag var det lite dimmigt och träden var fulla av frost lite längre upp på åsen. Vid Salomonshög var björkarna alldeles vita med frost. Vackert!

Nu har det varit mycket vinterbilder. Visst längtar man till våren nu för vintern har varit lång redan. Man får tröstäta lite fastlagsbullar snart och köpa nya tulpaner varje vecka, sen blir det vår ganska snabbt. Längtar redan efter de första snödropparna och liljekonvaljerna.

Tänk er en skön dunge med nyutsprungna daggvåta liljekonvaljer en tidig, tidig majdag när solen sakta stiger över trädtopparna. Visst låter det väl härligt!?

Denna fågel såg jag på vägen till Kattvik. Det fanns inga trevliga stenar att fotografera men jag fick en härlig naturupplevelse ialla fall och det var en skön rekreation som jag behövde. Och så hann jag med att gå in på Outletaffären vid Gränslösa i Östra Karup och köpte träningskläder för jag har börjat att träna Zumba och Afrodance! Jättekul och fnissigt är det den mesta tiden. Efter denna sköna utflykt kom dottern på besök med nybakta chockladmuffins! Mums! 😀

~ av chralex på 2011/01/26.

4 svar to “Utflykt till Sinarpsdalen”

  1. Vilka fina bilder du tar! Och guuuuhuuuud, vad jag längtar till våren nu!!

    Smooooothiekväll låter nice! Men man blir så mätt!

  2. Jag tycker att bilden på gässen är fin. När man ser dom lyfta så är det som att ”dom gör det omöjliga möjligt”. För dom kom väl upp?

Kommentera

 
