Trist väder!……..och snödroppar!?

Idag är det trist väder, just nu är det riktigt trist. För min dator därhemma har gått i paj 😦 . Den vill överhuvudtaget inte starta. Totalt haveri! En kompis till min dotter hjälpte mig att plocka ut de bilder som jag inte sparat på extern disk. Vilken tur att han fixade det! Det hade ju varit tråkigt att bli av med dem.

Nu är det bara att fixa ny dator! Ska man ha en stationär eller laptop?

Kollade över bilderna som datorkillen hjälpte mig med här på jobbet. En dag innan årsskiftet var det så otroligt kallt och vackert ute så jag tog ledigt en timme och gjorde en del foton.

Den första bilden var ifrån jobbets tomt och mot Hallandsåsen. Visst är det mycket vackrare ute när det är kallt och snöigt, än som det är nu grått och disigt!

Nästa bild gjorde jag dan efter när det fortfarande var kallt ute. Som vanligt plockar jag inte in tvättvindan på vintern utan allt får står kvar precis som vanligt. Är nog lite lat emellanåt! 😉

Skönt att man har en dator på jobbet så man kan fixa lite på middagsrasten! 😀

Vill samtidigt passa på att sända en grattishälsning till min brorsdotter i Ljungby som fyller 30 år idag. Grattis Anna!

Hörde nyss på radion att det blommar snödroppar i Visby! Åh så underbart det lät, jag flöt helt bort i mina fantasier, drog för gardinerna här på jobbet och bara njöt av dessa snödroppar. Härligt, för våren är på väg!!!   😀

~ av chralex på 2011/01/11.

6 svar to “Trist väder!……..och snödroppar!?”

  1. Men glöm inte att våren är på gång! Snödroppar, det låter osannolikt! Men härligt 🙂

  2. Det är verkligen fin utsikt från jobbet, synd att man aldrig ser den bara.
    Snart kommer nog våren till oss med.

  3. Har du tatt semester? Varken bloggar eller mailar 😉 Det är tomt!

    • Är på gång. Har bara varit lite lat sistone. Kameran har fått smuts inuti och det är inte kul när det blir fläckar på bilderna! Har haft den i fotoaffären på rengöring men det har inte blivit bra. Får nog skicka iväg den till ordentlig rengöring.

Kommentera

 
