Nytt år!

Nu är det nytt år! Sitter och funderar tillbaka på året som gått!

Dottern som flyttade hemifrån och blev ”stor”. Resan vi gjorde till Norrland och Skåne, renovering av ovanvåningen och dottern fyllde 20 år och blev ännu ”större” och myndig!

Tänk vad tiden går…….fort! Det är så mycket som man vill göra, så mycket man vill uppleva och så mycket som snurrar runt i huvudet. Vad är det egentligen som man vill med sitt liv…..

I alla fall ska jag (och det lovar jag…! ) bli bättre på att höra av mig, besöka mina vänner och släktingar! Ja, banne mig! det ska jag bli bättre på! 🙂 Och så ska jag bli bättre på att fotografera! Använda stativ och göra riktiga inställningar och inte bara chansa hela tiden!

Den sista dagen på året var det alldeles tjockt av dimma. Jag skulle åka till kyrkogården och tända ett ljus på mors grav och samtidigt göra lite sista dagen på året bilder. När jag kom 100 meter hemifrån var det fullt med dimma. Jag stannade till vid mitt favoritträd på åkern och knäppte av en bild.

Detta underbara träd står alldeles ensam mitt ute på åkern. Under sommarkvällarna brukar jag sätta mig under denna ek och tänker att det är ett akaciaträd på savannen!

På kvällen var vi hos en kompis några kilometer hemifrån. Det var jättekul och vi åt, drack och skrattade. Sen var kvällen slut och vi gick hem. Då fullständigt stormade det ute och det var superhalt. Det tog säkert en timme att gå hem.

Dagen efter sov vi ganska länge och när vi steg upp sken solen och det var blå himmel. Jag tog promenaden själv på förmiddagen och då tog jag en bild till på ”mitt” akaciaträd.

Idag på eftermiddagen var det också mycket vackert väder så vovven och jag körde ut till Lagans mynning och kollade. Solen var på väg ner och så klart hade jag glömt den lilla plattan till kameran som ska göra så att den sitter fast på stativet! Det blev handhållning av kameran! 😉

Som vanligt tycker vovven inte om när matte håller på med sin kamera, så helt rätt och slätt ställer han sig mitt framför mig och piper!

Visst är han söt! Såklart att matte tar chansen när man poserar så fint!

Gott Nytt År på alla som jag känner! Hoppas att detta nya året ger oss något spännande tillbaka! 😀

~ av chralex på 2011/01/02.

6 svar to “Nytt år!”

  1. Men du fotograferar ju mycket! Det gör inte jag…Men jag tycker det är roligare med vår, sommar och höst, när man slipper snön. Visst, det kan vara vackert, men allt ser likadant ut.
    Hoppas vi ses snart och kan fota lite ihop 🙂
    God fortsättning på dig!

    • Visst är det roligare när det är lite varmare ute att fota, men jag gillar när det är snö och lite kallt, inte för mycket kallt förstås, det dära blasket och regnrusket gör en ju inte glad. Det blir lite annorlunda kontraster med isbildningar och frost, det är ju vackert. Men nu längtar vi till våren och vårblommorna o fågelkvitter. Ja, vi måste ses snart, det är ju katten vad det ska vara komplicerat att hitta en dag! Ändring på de´,basta! 😉

  2. Ja, det får vi ta och styra upp.Blir det bara lite ljusare så är där ju mer tid att ta av!

  3. Hej Christel!
    God fortsättning!!
    Du får komma o hälsa på så kan vi ta en fotorunda i Skäralids nationalpark.
    Våren är helt underbar där när bokskogens löv precis har slagit ut.
    Visst är det kul att fotografera. Vi har också blivit med digitalkamera och brottas med inställningar m.m för att få bra bilder. Ibland lyckas man och ibland inte.

    Ha det gott!!
    Mvh
    Patrik

    • Hej Patrik!
      Ja, det gör jag gärna! Du vet säkert en massa härliga platser att besöka i Skäralid. Vad kul att ni oxå är fotointresserade, då kan det bli en del safaris ihop! :-). Då startar ni väl en blogg oxå hoppas jag!
      Ha de så bra, Kramar

Kommentera

 
