Vilsen ek och snöbock….

Var ute i skogen häromdagen,…..när det var ljust ute…………….så det var i helgen för i veckorna när jag jobbar så är det mörkt när jag kör hemifrån och mörkt när jag kommer hem!  Mitt i skogen stod ett litet litet litet pyttelitet ekträd, ja en litet bebisplanta som var så ensamt och stod kanske och undrade vad som hänt…med all denna snö och undran över om att man ska släppa sin små söta löv på vintern! Ja! Det ska man! Och sen ska man växa upp och bli ett stort träd! Det är den sanna och lite krassa verkligheten! Punkt Slut!….men detta lilla lilla lilla söta träd….VILLE INTE släppa sina underbara små löv! Snacka om vilja! 😀

Häromdagen klädde jag en julbock med kungagran. När jag var färdig satte jag en ljusslinga i och tände. Jag blev ganska nöjd och visade upp den för maken! Jaha…..sa han………ska du inte klä in hornen oxå i gran då! Den ser lite naken ut!  Pyttsan! Inte har du väl sett en bock som har hår på sina horn eller???????? Så, på ren trots, klädde jag inte in hornen i grane, ………fast jag höll egentligen med honom! Fast det låtsas jag inte om, nej! 🙂

Så här vacker belysning har vissa i byn! Det lyser upp och skapar en härlig stämning! Visst är Ränneslöv en vacker by?! 😉

Tittade på Mitt i Naturen på tv igår! Blev helt förundrad över en fotograf som tog naturbilder, kanske mest fågelbilder. Han är helt fantastisk otroligt duktig.  Kolla in hans  blogg. Brutus Östlings blogg. WOW!

~ av chralex på 2010/12/10.

Ett svar to “Vilsen ek och snöbock….”

  1. Väldigt fina bilder som vanligt!!!

Kommentera

 
