Dörrkransar och pepparkakshandkräm!

Igår gjorde jag några dörrkransar!

Sprang ut och in i förrådet och fixade fram ståltråd, kottar, pynt och sidenband. Det snöade och ruskade ute så gardinen vimsade rundor när jag öppnade och stängde inne. Jag var inomhus och band kransar! Kan ni föreställa er röran efter jag blev färdig? 😦 

Jag är (eller har varit) en mycket pysslig person! Har alltid älskat att pynta till jul och binda kransar, göra ljusgrupper och mossnallar. Förut bjöd jag in flera stycken som kom hem och pysslade. Vi åt alltid fläskpannkaka och drack glögg och åt pepparkakor. Det var riktigt mysigt! 🙂

Nu satt jag ensam och gjorde dörrkransar. Visserligen åt jag fläskpannkaka som maken gjorde åt mig, men det är inte detsamma som det var innan. Inte lika kul som när man är några stycken som tramsar och fnittrar!

Här är lite bilder av resultatet!

I år fick enen (eller är det en cypress!) som står utanför vårt sovrumsfönster ta stryk! Jag klippte nästan ner hela busken och band kransar av den.

Denna krans ska hänga på vår vardagsingångsdörr!

Efteråt blir man riktigt smutsig om händerna! Och torr. Då måste man smörja in sig med handkrääääääm! Jag har köpt ny handkräm och den doftar pepparkakor! Just det! Den doftar faktiskt pepparkakor, så när jag smorde in mig så nästan började jag att tugga på fingrarna! 😀  mmmm så sugen jag blev på glögg och pepparkaka!

Nästa pysselkväll får bli pepparkaksbakning! 🙂

~ av chralex på 2010/11/24.

8 svar to “Dörrkransar och pepparkakshandkräm!”

  1. Fina gransar! Länge sen jag gjorde egen! Brukar köpa av en tjej, men vet inte om hon gör i år?
    Blörk vad äckligt med pepparkaks handkräm! Jag hade spytt, tycker INTE om pepparkakor! 😉

    • Ha ha, det lät så kul…..blörk………vilket härligt ord! Kanske hade det varit bättre om det doftat jordgubbar! 😉
      Du får väl göra egen krans i år! Ut i trädgården och se om du har enebuskar! Jag kan hjälpa dig!

  2. Nix inga enar här inte. Ska köpa idag, min vanliga leverantör har på gång 🙂 Tack annars för erbjudandet!
    Det blev tisadg halv 5 nästa vecka…

  3. Hej!
    Ta inte på för mycket kräm bara, då kanske någon äter upp dig itron av att du är en pepparkaksgumma.

    • Du har rätt, har börjat undra varför killarna börjar bli närgångna på jobbet;-) vill ju överleva denna julen med!!!!!
      Jag får övergå till parfymfritt istället!

  4. Väldigt fina kransar….där var en som var speciellt fin.
    Tur man inte är så glad för pepparkakor….

    • Javisst, det var en som var speciellt fin, eller hur? Hänger vackert och så? Jaha! Gillar du inte pepparkakor? Är det kanske bättre med chockladmuffins? 😉

  5. åhhh…chokladmuffins…I like

Kommentera

 
