Ute i höstvädret

Jag har varit ute lite och försökt ta lite bilder på hösten. I år har det varit ganska svårt för hösten har inte haft lika vacker färg som andra höstar enligt min smak. Hösten kom snabbt, hade ganska hårda vindar som tog bort massor med löv i alla fall på lönnen. Bokskogen är visserligen helt underbar just nu. Synd bara att det inte är så mycket sol.

För några veckor sedan körde min dotter och jag till Hishult för att bli av med lite hår! När vi kom utmed Oxhult var vi bara helt tvungna att stanna till vid Sjöboholm för då var solen på väg ner och det reflekterade alldeles helt underbart i vattnet. Vi tog en massa bilder och nu först när jag laddade ner bilderna på datorn så undrar jag om min kamera har gått sönder?! Det ser väldigt konstigt ut men det ska nog vara så för andra bilder som jag tagit senare är inte på det viset. Vad har egentligen hänt? Kolla här:

Nu mitt i höstrusket har min man blivit opererad i foten…….igen!  Detta med följd att jag får stiga upp vid femtiden på mornarna och gå med vovven och sedan gå med vovven efter jobbet oxå! Det blir mycket motion för mig, det är ju förstås bara bra. 🙂 Nu får jag ju kondis! 😛 Vovven och jag har sprungit….nä……..gått rundor i skogen en hel del. Det har blivit lite bilder där också. Här skiner solen genom boklöven.

En morgon i helgen var det alldeles fruset ute. Vår lilla trädgårdsfe som sitter och vaktar under englandsträdet var helt frostnupen. Som tur var hade trädet ordnat ett täcke åt henne!  😀

Ute med smedjeåkanten hade en liten spindel lekt med ett eklöv och låtit hänga upp den på en tråd så det fick åka gunga ut över vattnet! Visst kan insekter leka! Du kan gunga med mej, gung gung gunga med mej…….

Under en kvällspromenad gick solen ned så väldigt fort (jag blev lite sen att gå ut eller rättar sagt, jag var lite lat! ;-)) att jag inte hann att ta några solnedgångsbilder. Då fick jag använda gatljuset i stället som lampa men det blev lite darr på handen!

~ av chralex på 2010/10/27.

6 svar to “Ute i höstvädret”

  1. Snyggt, men konstigt 😉
    Tur det inte fortsatte så, inte alla bilder hade varit kul om de såg ut så!
    Håller med om att de röda löven har man inte sett mycket av. Men visst är det fint, om solen är framme. Det kan man ju inte säga den varit igår och idag!
    Var klipper ni er då? Kunde ju jag och denna dottern mött upp er för en fika hos Reimer 😀

    • Javisst är hösten underbar när solen skiner! Hoppas att den kommer att göra det i helgen! Tänkte mig fotografering i morgon med ett jaktlag och sedan lite trädgårdsarbete på söndag! Vi klipper oss hos min brorsdotter i Hishult så visst kunde vi träffats efteråt! Det får vi göra nästa gång det är dags. Men så länge vill jag inte vänta tills vi ses igen!

  2. Nä, inte jag heller! Ja det kunde jag ju räkna ut…tänkte inte på att hon bor där!

  3. Det ser väldigt skumt ut men är det inte helt enkelt så det såg ut?? Mina bilder är nästan likadana! Jag gillar att din bild ser ut som en målning!

  4. svar: Ja, men det var gött med frisk luft! Hade aldrig velat gå ensam i detta mörket! Det är ju zombie-tider!

  5. Mysigt att sitta inomhus och kolla på fina bilder när det är så kallt som det är nu.

Kommentera

 
