Vackert höstväder!

I fredags tänkte jag att i morgon ska jag åka och besöka min brorsdotter i Munka Ljungby. Jag ringde till henne och undrade om hon var ledig från jobbet och om hon hade lite tid över till sin ”gamla” faster! Det hade hon som tur var 🙂

Det blev ganska tidigt frukost med nybakade bullar från Signes café i Vallberga. Vi åt i lugn och ro och strax före tioåkte vovven och jag mot Munka Ljungby. Solen sken och det var nästan vindstilla. Jag hittade direkt hem till henne och hennes lilla familj. Vi började med att gå en promenad med lillan i barnvagnen. Detta var inte särskilt populärt och lilltösen kinkade nästan hela vägen, inte blev det bättre när gammelfaster skulle skoja till det lite! 😉 Vi stannade till vid ett vackert vattenfall som finns mitt i byn. Sågmöllefallet tror jag att det kallas.

Efter den sköna promenaden (mamma fick bära lillan nästan hela vägen) så fikade vi. De höll på att greja med huset både inomhus och ute. Det kommer att bli jättebra och jättefint när de blir färdiga. En stor bra tomt för lillan att springa rundor på till sommaren.

På hemvägen stannade jag till en stund vid sågmöllan igen och tog lite mer bilder.

När jag stod på bron kom en herre fram till mig och började att prata. Han sa att jag fick komma in på en tomt bredvid och ta bilder på bron också. Det var snällt av honom.

Det är en vacker stenvalvsbro som jag fick se från tomten som tillhörde det röda huset.

Jag och vovven kunde stanna i flera timmar kändes det som men vi åkte hemåt och  stannade till i Rössjöholm och gick en runda i bokskogen vid Trolle Hallar. Det var mycket människor som var ute i naturen och njöt av brittsommarvärmen och den underbara solen!

På söndagen var det dags för utflykt nummer två! Jag steg upp strax efter sju och körde i väg för att köpa nybakta bullar i dag med. Det var jättedimmigt ute och jag körde först ner till vår mölledamm och tog lite bilder på morgondimman. Så tyst och stilla allt blir av dimman!

Efter att ha fikat och packat matsäck körde min svägerska, vovven och jag till Kattvik. Där tog vi en promenad utmed strandkanten och bråkade lite med stenar och klippor. Det var dimmigt och råkallt, men ibland kom solen fram och värmde upp lite.

Vi stannade och fikade några gånger och njöt av höstvädret och hade trevligt sällskap av varandra!

~ av chralex på 2010/10/11.

3 svar to “Vackert höstväder!”

  1. Svar: Ja men det är kamerans förtjänst helt! Älskar den kameran! Bästa köpet!! ^_^

  2. Du hade en fin helg verkar det som, men man ska vara snäll mot små barn. Ses Kram

Lämna en kommentar